Tuesday, February 24, 2009

Tiada yang mustahil

Baru saja pulang dari perjalanan yang jauh ku kira, banyak sekali pengalaman dan pengajaran yang aku terima. Banyak sekali motivasi dan aspirasi yang boleh aku serap dan guna pakai dalam mengharungi kehidupan seharian dan yang mendatang, lagi-lagi di masa-masa kritikal seperti sekarang. Kepenatan dan keletihan yang menggigit-gigit seperti mahu membuatkan aku putus asa dan lari dari realiti hidup. Mujurlah aku ini seorang Muslim yang punya tempat pergantungan pada Yang Esa. Terasa beban di bahu tidak seberat yang disangka. Kalau dulu di kala penat dan sengal aku masih boleh guna Menza ataupun Counter Pain. Tapi penat yang ku rasa kini bukan hanya fizikal malah mental dan rohani turut merasa lelahnya. Salah satu kata-kata azimat yang aku dapat: 'tiada apa yang mustahil'. Aku bawakan kisah mereka. Baca sendirilah, aku penat sekarang.
Baca ini dan ini.

No comments: