Sunday, August 22, 2010

Complaint

Ini adalah entry yang penuh dengan komplen

Sem ni seperti yang sumer maklum, mid sem dimansuhkan n digantikan dgn kuiz. seriesly aku xkesah pun tapi yang penting bagi aku adalah planning menjayakan sesuatu keputusan tu. dalam subjek QA, ade satu term yang aku br belaja iaitu: Quality design, tapi seriusly, bg aku system baru ni mmg dah fail dari design lagi. ade design ke tak pun aku tak sure.

Waktu matric dulu pun ade quiz, ade tutorial, but ok je, aku takde pun rase tension or geram ke. Sistem lagi teratur, markah pun taklah rely on kuiz semata2. Maybe someone patut diantar balik ke matric untuk mengkaji system yang digunakan.

Lagi, sistem baru ni membebankan aku sbbnya aku jadi tak flexible, kalau asyik subjek tu je nak buat kuiz, subjek2 lain bile pulak aku nak study.

Pastu aku nak komplen pasal SLT. it is claimed that time allocated for student to study are one hour before class, one hour in class and one more hour after class. betul ke?? kalau kelas hr ni 6hours, so maknanya aku kene study malam semalam 6 hours, malam ni another 6 hours. ok fine, so mcm mane pulak 6 hours class tomorrow?? jangan dilupa report, assignment, presentation. so persoalannya, betul ke bagai dikata?

So, bagi aku, sem baru ni mmg xde perancangan langsung, hanya try n error je, klu ok oklah, klu x ok, student punye salah.. dan sebenarnye, midsem bukan dimansuhkan, tp dibanyak-kalikan..

So in conclusion, blehh.. aku stress!!!!

No comments: