Wednesday, December 24, 2008

Kasut and I

Aku memang bermasalah time nak beli kasut. Sebabnya, kat malaysia takde saiz yang lebih kecil dari saiz 4. Maka terpaksela aku keluar dari kedai-kedai kasut tu dengan perasaan kecewa. So, jarangla aku pegi beli n tuka kasut baru. Semua ni menyebabkan aku lebih selesa pakai sandal kalau nak ke mana-mana. Tapi, kat UIA ni wajib pakai kasutla pulak, memang merumitkan keadaan. Aku punyalah pakai stokin tebal biar kasut tak terasa besar tapi tak berkesan jugak. Maka terpaksalah aku bersabar dan melangkah dengan perasaan yang tak best. Ramai jugak yang bagi cadangan suruh aku beli kasut budak2 termasuklah mak aku terutamanya time hari raya. Gila punya sedih.. Ada jugak yang suruh aku letak tisula, kertasla, lagila tak selesa.

Time cuti hari tu aku jumpela 1 kasut ni kat ECM. Aku ingat da cukup kecik, so mak aku pun belikan la untuk aku. Punyala berkobar-kobar aku nak gi kelas dengan kasut baru tu. Tup tup, besar jugak. Haih, hangin betul aku.

So, aku merayu wahai, kilang-kilang kasut kat malaysia ni, tolongla buat kasut saiz 3. Sesungguhnya masih ramai di luar sana yang mempunyai kaki yang lebih kecik dari jangkaan anda. T_T


Kasut Rucini baru aku (touch up sikit)



Kasut yang same



Kasut and I

photographer: rumate aku. terime kasih banyak2

5 comments:

Amin Mansor said...

Erk.. kene tulis surat kt kilang kasut ni. xpun, copy entri ni anta email ke kilang.ok x idea ni?

Amalina Amri said...

haha. kilang kasut mne nk anta. nnt diorg kte btl k x btul budak ni.

Anonymous said...

hahah..amal..sian~
takpe2..gi vincci..byk kasut size kecik2..kdg2 size 4 pn kecik gk pattern die..dun worry..be hepi..

p/s:kilang kasut xbg awk mbazir asek tukar kasut kot!hehe~

-iqaLias-

Amalina Amri said...

iqaLias,
sye dah try vincci. xde size jgk. last2 sye buang j, dala mahal. kene tempah kot klu nk bli kasut. tp kne ade ongkos yang byk la

tp maybe btul jgk kot awak ckp. sye dala ske membazir.

Anonymous said...

hmm betul3 aku pun susah nak dapat cari saiz kasutt saiz 3 niee.. asyik kena kutuk jerrr... lagi satu aku nie suka panjat gunung .. his mana ada kasut panjat gunung saiz kaki aku niee hisss tolong ahh wahai penunggu guaa ehh wahai tokey kilang kasut