Wednesday, March 4, 2009

Keceluparan

Kadang-kadang memang aku selalu terlepas kata. Sudah terkata tak boleh nak buat apa. Agaknya aku perlu lebih berhati-hati bila berkata-kata. Malah sering aku ingatkan diri think before you speak. Tapi kadangkala impulse ke neuron di mulut lebih laju dari impulse pergi ke otak. Mungkin ada shot di mane-mane.

Namun padaku, kadangkala perlu juga kita bersuara. Kalau asyik pass saje, baik tak payah ade. Apapun, jika aku tersalah kata, mungkin teguran anda berguna. Terima kasih pada yang ade menegur.

Namun, mungkin ada juga baiknya atas keceluparan aku ini. Sekurang-kurangnya aku tidak cakap belakang, mengate-ngate. Tidak guna jika kamu mengumpat saja, akhirnya sendiri dapat dosa, masalah tak selesai juga. Disebabkan keceluparan aku juga, mungkin ada perubahan di masa mendatang. Tidak perlulah lagi kita memendam rasa. Harap-harap apa-apa yang dijanji dapat dikota.

Sebenarnya bukan aku mahu meng'attack' sape2. Cuma aku pernah suarakan pada yang sepatutnya, tapi dia pula malu-malu mahu jadi pengantara. Mungkin juga waktu itu suaraku dirasakan tidak sepenting mane. So aku gunalah medium yang tersedia. Mungkin cara aku tak kena, so maafla ye...

No comments: