Monday, March 9, 2009

Aku beranak??

Takde ribut takde petir, tiba-tiba aku dikurniakan 3 anak!! Memang pelik dan ajaib. Semuanya bermula dengan satu perpisahan dan akhirnya diganti pula dengan pertemuan-pertemuan yang lain. Walaupun sebelum ni aku nekad tidak hendak, tapi kalau dah ditakdirkan dan dijodohkan, dapat juga. Oleh itu, marilah aku perkenalkan anak-anak aku nih:



Haha, macam mana? Comel bukan. Tapi, mereka ni masih belum bernama, kerana aku tiada idea lagi. Sape-sape yang bermurah hati, cadangkan la nama yang best lagi unik. Sekarang ni aku rasa macam ibu kehilangan anak, uhh… rindunya aku walaupun berpisah tak sampai sehari pun. Dapat dengar suara kat telefon pun masih tak mengubat rindu,aceh..

Cumanya aku bimbang diorang ni tak tahan lama sebabnya mereka ni baru lahir dan ditinggalkan ibu. Bukan manusia saja yang buang anak tahu. Kerana aku masih mentah dalam selok-belok menjadi ibu, aku memang buta bab-bab nak menyusukan diorang ni, lagi-lagi pula mereka ni tak nak minum susu cap tepung tu. Terpaksalah aku memberi mereka minum dengan cara paksaan dengan menggunakan picagari. Riuh satu rumah jadinya. Err, parenting ade ajar semua ni ke? Sape-sape yang expert dalam penjagaan newborn kitten ni, bagila tips-tips berguna. Moga-moga mereka dapat survive dan melepasi waktu-waktu kritikal mereka ni dan seterusnya dapat membesar menjadi seekor kucing yang berguna kelak. Err, ape maksud kucing yang berguna?? Ape2lah.




Keletihan selepas bergelut waktu dipaksa minum susu

**tikah, ni sume aku yang punye tau, wahaha**

10 comments:

Anonymous said...

waa,malll.comel sgtt!bagi saya sekorr..saya nak yg kelabu tuu..yg perut buncit sgt tu..sy sukee~
hee,nanti kita pegi kedai pet sama2 ekk beli botol susu pastu pos..

Anonymous said...

huwa!!amal...kte tkot!!!
kte n cie nk bc blog awk ni kne tutup2 gmba2 ank kucing tu dgn kertas..meremang seyhh~~

p/s:ape2 pn..slamat menjadi ibu kpd ank2 kucing~hehe
jgn bwk gi hostel taw..plz!!

Anonymous said...

bagi ar ak satu.. preserve satu utk ak. ak nk bg nme sndri. nnti korg windu2 ngan ak bleh tgk kucing tu lme2.. bernas kan??

lagi satu.. tamak x baek utk kesihatan.

Anonymous said...

tp yg ak tau, anak kucing xleh minum air susu tepung aka susu lembu coz cats are lactose intolerant. sme ade diorg akan kne gastric upset atau diarrhea. klo nk selamat tnye la kt pet stores/dr veterinar klo nk depa idup lme. rsenye diorg akan jual lactose free milk for kittens.klo bleh crikla.. seksa plak nnti kucing2 tuh. pahala tau jg makhluk Allah.

just incase diorg hidup lme, jgn bg diorg t'mkn sayur, halia, onion, panadol n choc.


.ak bukan pakar veterinar.

Amalina Amri said...

pu3nicx,
ehehe, sye pun ske kelabu perut buncit tu, awak jd mak angkat ble la ek..

iqaLias,
eihh.. jgn takut, die gg pun xde lg, kuku je die xreti nak sorok. kalau ble sye da bwk dah g sini, tp takot awak kne histeria tu sye xbwk

hang adek aku,
eheh, tunggu besar siket, paling tak comey aku pilihkan mewakili ko ek, memang bernas.
sekarang ni ade pakar yang bukan pakar kt sebelah rumah. pasni aku nk beli susu kucing n botol susu die, mintak2 survive la diorg

Amalina Amri said...

problemnya lg aku xtau vet kt mane kt tganu. pet shop pun aku xtau ktne

Anonymous said...

bleh2,nak jadi mak angkat on saje.erm,mal,tahniah sbb dah jumpa botol susu tu.hee,saya nak bg cdgn nama kat kucing kelabu tu boleh takk?hee~nama "Chubi bonbon"

Anonymous said...

hololololololol tomeynye tomeynye tomey... eh bg alamat br awk.nk p rompak sat.awk bgla name SiPoktam sbb die si tompok hitam,SiPokren sbb die si tompok oren, ngn SiLangbu sbb die si belang klabu... nape xsame ank2 awk ni? awk poligami ke origami? yg sy taw awk xle bg susu org/lembu biase kte minum tu.nati die mati.klw bleh bli kt petshop susu kittens pny.nati birthday dorg btw eh.sy nk bg rantai cing cing(ade loceng)-pipahensem

Amalina Amri said...

pipahensem???
tq la pde cadangan, akan dipertimbangkan. botol susu n susu kucing da selamat sampai. insyaAllah panjang umur kalau tak sampai ajal lg

Anonymous said...

amal..baby kte lg comel la..dah la aktif.. =P