Thursday, June 18, 2009

CalciYum

Ada satu perkara ni memang selalu sangat terjadi pada aku. Dari tahun ke tahun asyik berulang-ulang je. Tapi takpe, aku redha sajalah. Nak buat macam mana, dah memang kenyataan.

Jadi, aku cerita yang baru-baru ini sajalah:

Kes 1
Lokasi: Kelas karate
Bila : Tengah tunggu sensei

Aku : Dik, sensei sampai dah ke?
Budak perempuan: Belum. Kak, akak TINGKATAN berapa?
Aku : *tersenyum (perasan awet muda).Tekalah
Budak perempuan: Tingkatan 3
Aku : Salah. Akak dah 22 tahun (dengan hati berbunga-bunga sambil tersengih-sengih)
Budak Perempuan: La yeke. TINGGI nak dekat sama je dengan saya.
Aku : *Cet punya budak. Perli nampak

Kes 2
Lokasi: Kenduri doa selamat
Bila : selesai makan, nak salam dengan makcik tuan rumah

Mak Aku : Ha.. Ni la anak sulung saya.
Makcik Tuan rumah: Belajar mana, TINGKATAN berapa?
Aku & Mak aku : *tersengih2
Mak Aku : UIA, tahun 2.
Makcik Tuan Rumah: Oo.. Tingkatan 2
Mak Aku : Bukan, tua dah, 22 tahun.
Makcik Tuan Rumah: Lailahaillallah...
Aku : *sengih jelah..

*Sigh
So apa yang boleh aku buat, sabo jelah. Yela, dah ayah dan mak aku bagi recessive trait untuk tinggi, terima jelah seadanya.



Apsal la Calciyum tak wujud lagi time aku muda2 dulu.

No comments: